Storytelling

Wat is storytelling?

Door je boodschap over te brengen met een goed verhaal word je boodschap minder statisch. Met een goed verhaal kan je mensen iets leren, motiveren en in beweging krijgen. Met storytelling blijft je boodschap beter hangen bij klanten, opdrachtgevers en collega’s. De kans is groter dat mensen erover gaan praten. Kortom, een inspirerende communicatiemethodiek dat mensen verbindt en zeer bruikbaar voor ZZP’ers.

Storytelling uitleg

Storytelling is noodzakelijk voor het menselijk bestaan. Het vertellen van verhalen is de juiste methode van communicatie waarop kennis doorgeven, gedrag leren en de geschiedenis en toekomst beter begrijpen.

Wat als mensen naar jouw verhalen willen luisteren over jouw bedrijf of dienstverlening? Ben je dan in staat hen mee te nemen naar een toekomstbeeld? Met storytelling zul je duidelijk moeten maken waarom dit verhaal voor hen zo belangrijk is.

Storytelling gebeurd volgens een bepaalde structuur om anderen te laten beleven en de informatie eenvoudiger te laten begrijpen.

Storytelling presentatie

Met storytelling presenteer jij jezelf. Dat kan voor een groep mensen, een één op één gesprek maar ook video’s zijn tegenwoordig een krachtig middel om storytelling toe te passen.

  • Ordening: kader je verhaal en orden deze in een reeks van gebeurtenissen. Zorg ervoor dat mensen zich er in kunnen identificeren;
  • Verbinding: je verhaal zorgt voor verbinding. Samen een verhaal delen schept een band;
  • Betekenis: verhalen vertellen geven betekenis aan gebeurtenissen. Het geeft steeds een nieuwe ;
  • Beleving: een verhaal geeft informatie maar roept ook emotie en gevoel op;
  • Sturing: verhalen vertellen geven mensen kracht en richting in onzekere tijden.

Storytelling tips voor ZZP

  • Een verhaal bevat gebeurtenissen, wensen, emoties, verlangens, conflicten, dromen, vijanden, vrienden, en ga zo maar door;
  • Weet wie jouw doelgroep is. Je moet eerst weten voor wie jouw product of in het geval van een ZZP’er, een dienst bedoeld is;
  • Stel jouw doelgroep centraal. Welk probleem ondervindt jouw doelgroep en op welke manier kan jij dit oplossen?
  • Zorg voor een rode draad in je verhaal. Omschrijf in jouw verhaal de hoofdrolspeler, de uitdaging van de hoofdrolspeler, de emoties van de hoofdrolspeler en omschrijf vervolgens de oplossing en het resultaat.
  • Maak een persoonlijk verhaal. Probeer je kwetsbaar op te stellen. Bijvoorbeeld: ‘Toen was ik het ook even helemaal kwijt’;
  • Bereid je goed voor. Oefen veel en vraag oprechte feedback.

Krachtige storytelling video

 

ZEZ uitkering

Bouw een eigen flexpool zonder de hoge kosten van een bemiddelaar maar wel met de voordelen van de backoffice van een bemiddelaar.

Schrijf je gratis in als opdrachtgever of ZZP’er en kom direct met elkaar in contact.

Registreer je nu of neem vrijblijvend contact met ons op. 

 

Download gratis de APP

ZZP Wet

 ZZP Wet

 

Volg het all-in-one platform ook op social media 

     

Maak vrijblijvend een account aan
en vereenvoudig je back office

Betaal alleen 5% voor de inzet van ZZP'ers.

Image